Warszawski ZTM podpisał umowę z firmą ILF na dokumentację projektowo-kosztorysową dla czterech nowych wind na głowicy północnej stacji Pole Mokotowskie. Trzy z nich miałyby łączyć poziom terenu z antresolą, a jedna – halę odpraw z peronem.
Dziś (10 lipca) ZTM zawarł umowę z firmą ILF na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dodatkowych wind na stacji metra Pole Mokotowskie. Jej wartość to blisko 478 tys. zł. Firma ILF ma bogate doświadczenie w zakresie warszawskiego metra: wykonywała większość projektów wykonawczych bądź budowlanych dla obiektów II linii metra.
Nowe dźwigi mają pojawić się przy wejściach wschodnim, zachodnim i z przystanków tramwajowych w głowicy północnej stacji Pole Mokotowskie. Połączą one poziom terenu z antresolą. Kolejna, czwarta winda połączy poziom antresoli z poziomem peronu. Wykonawca ma uzyskać wszelkie zgody i pozwolenia, umożliwiające realizację robót.
Największym wyzwaniem będzie winda łącząca antresolę z peronem. Zaproponowano jej budowę w obrębie peronu pasażerskiego z łącznikiem, prowadzonym nad częścią peronu i schodami do hali odpraw. Podróżni, idący od strony antresoli północnej, mijaliby bramki i zejście na peron po lewej stronie, by dostać się do korytarza prowadzącego do windy. Wizualizacje i schematy
tutaj.
Zamówienie będzie musiało zostać zrealizowane w ciągu 160 dni – do 16 grudnia 2020 r. Projekty budowlane mają być gotowe w ciągu 80 dni. – Po otrzymaniu pozwolenia na budowę ogłosimy przetarg na budowę wind – informuje ZTM.
Stacja Pole Mokotowskie została otwarta w 1995 r. Najstarsze przystanki metra, z wyjątkiem Wilanowskiej, mają windy z jednej, południowej strony.